Blog

תקנת פיקוד העורף למערכת סינון

תקנת פיקוד העורף למערכת סינון

כחלק מתובנות מלחמת המפרץ הראשונה, קבע פיקוד העורף בחקיקה מסודרת שנכנסה לתוקפה בשנת 1992 כי כל מבנה חדש שייבנה במדינת ישראל החל משלב זה יכלול ממ”ד- מרחב דירתי מוגן שיסייע בפני התמודדות עם נשק קונבנציונאלי בעתות מלחמה.

תיקון לחוק שנכנס לתוקפו בשנת 2010 הרחיב את האיום גם לכדי הגנה מפני נשק בלתי קונבנציונאלי ומחייב התקנה של מערכת סינון לממ”ד בכל מרחב בטחון.

קיימות מספר מערכות סינון אוויר לממ”ד, אשר נבדלות זו מזו בגודלן, בטווח עמידותן, בכמות האנשים אותם הן יכולות לשרת בזמן של אזעקת אמת ואף בנראותן ועיצובן, פרמטר חשוב בעיקר בשל העובדה כי במרבית הזמן, בשגרה, הן ממוקמות בחדרים המשמשים כחדרי מגורים, לינה ועבודה לכל דבר.

המבקשים לדעת כמה עולה מערכת סינון אוויר לממ”ד יגלו כי מדובר בעלויות משתנות ובטווח רחב, כאשר ההבדלים נמצאים בפרטים הקטנים והגדולים של המערכת. חשוב להתייחס למערכת ברצינות ולא להקל ראש בבחירתה, שהרי מדובר לרוב בהשקעה חד פעמית ובדומה לביטוח חיים- בהשקעה אותה אנו מקווים שלא להביא לכדי מימוש.

חשוב לדעת כי במסגרת החוק הקבלן הוא שאחראי על התקנת מערכת הסינון בחדרי הביטחון ולא הדייר/ רוכש הדירה, אולם לא מעט מרוכשי הדירות מגלים עניין ומבקשים לדעת כי לצד העיצוב ואיכות הבנייה הקבלן לא הקל ראש בהיבט הבטיחותי והתקין עבורם את מערכת הסינון האיכותית והטובה ביותר הקיימת בשוק. מעבר לזאת, במסגרת שיפוץ, בין אם ביוזמה אישית ובין אם כחלק מפרויקט תמ”א 38, גם מבנים ישנים יותר זוכים לבנייה של חדר ביטחון בדירה וזקוקים למערכת הסינון החשובה. מחיר מערכת סינון לממ”ד עשוי לנוע בין כמה אלפי שקלים, אלא שההתעניינות במחיר לבדה אינה מספקת וחשוב לבחור במערכת המתאימה לגודלו של החדר, לכמות האנשים החיים בדירה, מותקנת בקלות ובנוחות וניתנת לפירוק וניקוי במקרה הצורך ומופעלת אוטומטית ללא צורך בתפעול מורכב בזמן מלחמה ובשעת לחץ.

על מנת להבטיח איכות בלתי מתפשרת ומענה מלא במקרה הצורך קבעו פיקוד העורף והג”א תו תקן מחמיר המבטיח מערכות סינון לממ”ד איכותיות ועמידות שישרתו נאמנה את המטרה לשמה נוצרו. חשוב לרכוש מערכות סינון הנושאות את התקן הנאכף על ידי מכון התקנים הישראלי בלבד.

Related Posts

איטום מעברי אש

איטום מעברי אש

תחום המיגון מפני אש במבנים זכה לעדכנות טכנולוגית, פיתוח שיטות עבודה וחומרים מתקדמים ומהווה חלק…Read more

Enter your keyword