מיגון אש לתעלות

מיגון אש לתעלות

מיגון אש לתעלות

יריעות למיגון אש עבור תעלות

האש היא אחד מן היסודות החזקים בטבע, אשר מביאה עמה כוח עוצמתי ויכולת לכלות כמעט כל חומר קיים, בחשיפה ישירה וממושכת, לפגוע במבנים ובציוד ולסכן חיי אדם. בעירת אש מולידה עשן סמיך ורעיל אשר מהווה גורם סיכון מוביל בפני עצמו, כאשר מרבית הטרגדיות והפגיעות שהתרחשו כתוצאה משריפה במבנים, לא נגרמו כתוצאה מאש ישירה אלא כתוצאה משאיפת עשן שהביאה לחנק.

מיגון מבנים מפני אש הוא ערך חשוב, הבא לכדי יישום הן בתהליך הבינוי והן לאחריו, במגוון כלים ופתרונות, ותחת עמידה בתקנות מחמירות.

פתרונות מיגון אש נחלקות למספר קטגוריות:

  • מניעת שריפות ואירועי אש.
  • גילוי והתראה במקרה של אירועי אש.
  • מניעת התפשטות האש והשגת שליטה מהירה על האירוע.
  • כיבוי שריפות.
  • שחרור עשן.

מוצרי מיגון אש על פי דרישת מכון התקנים הישראלי

מכון התקנים הישראלי קובע מספר תקנים, בהתאמה לדרישות, לצורך ולמבנה, שבאמצעותם נבחנת ונמדדת יעילות ואיכות המוצרים והפתרונות הקיימים בשוק בתחום המיגון מפני אש. חשוב לרכוש ולהתקין מוצרים העומדים בדרישות התקן הישראלי בלבד, אשר הוא בבחינת תקן מחמיר וקפדני.

תקן 1001- התקן האמון על בטיחות אש במבנים, מתייחס גם לנידוף, שחרור עשן ומניעת התפשטות אש באמצעות תעלות במבנה- ומגדיר את אמצעי המיגון הדרושים והסטנדרטים בהם הם נדרשים לעמוד.

תקן 1001 קובע – תעלות מנדף ותעלות שחרור עשן ימוגנו על ידי עטיפה הנושאת תעודת בדיקה לפי ASTM E2336 או בעזרת לוחות קשיחים בעלי תקן 931.

מיגון תעלות

במבני מגורים, מבנים מסחריים, מבנים תעשייתיים ואחרים- קיימים מעברי תעלות לצרכים שונים. בין סוגי התעלות הנפוצות במבנים:

• תעלות מיזוג אוויר

• תעלות למעבר כבלים ותשתיות

• תעלות מנדפים

• תעלות אוורור

• תעלות מעבר לאורוות ולגנרטורים.

אחד הכלים להשגת שליטה באש בוערת במבנה, עד להגעת כוחות הכיבוי וההצלה וכיבוי מוחלט של האש, הוא יצירה של אזורי אש וחציצה מוחלטת בניהם. מטרת החציצה היא לכלוא את האש באזור בו התפרצה, ולא לאפשר לה התפשטות מהירה אל שאר חלקי המבנה. לצורך יצירת החציצה נעשה שימוש בדלתות אש, וילונות אש, חלונות אש- ומוצרי מודולריים נוספים אשר עם סגירתם מהווים חסם בפני מעבר של האש בין מוקדם וחללים.

תעלות במבנה עשויות לעמוד לרועץ בפני החציצה הרצויה, כאשר האש הבוערת תוכל לעבור באופן מהיר בין החללים באמצעות התעלות. על מנת להבטיח כליאה של האש ומניעה של התפשטות מהירה ומסוכנת אל כלל המבנה באמצעות אותן תעלות, נולד הפתרון המתקדם, אשר יושם כבר באלפי מבנים בישראל: יריעות למיגון תעלות מפני אש.

מיגון תעלות- איך זה עובד?

מטרת המיגון היא לבצע הפרדה וליצור חוצץ מלא בין חלל התעלה לבין המבנה, ובכך למנוע מחד גיסא חדירה של אש אל תוך התעלה הממוגנת, ומאידך גיסא במקרה של התפרצות אש בתוך התעלה או חדירה למרות זאת- לכידה של האש בתוך התעלה ומניעה של התפשטותה ושחרורה בחלל.

במטרה להשיג את ההגנה הנדרשת, נדרש בידוד של התעלות וחיפוי שלהן באמצעות חומרים ייעודיים, עמידים בפני אש וחום, אשר מיושמים בדרכים שונות.

חשוב לדעת: בשל כוחה העוצמתי של האש, העמידות בפניה נקבעת על פי יחידות זמן. משמעות הדבר היא כי גם פתרונות המיגון באמצעות החומרים המעולים ביותר- מוגבלים בזמן העמידות בפני אש גלויה וחשיפה ישירה לאש, ונועדו לעכב את הבעירה עד להשגת שליטה על האש באמצעות מערכות ומוצרי כיבוי ו/או עד להגעת כוחות הכיבוי וההצלה וכיבוי מוחלט של האש.

יחידות הזמן המקובלות למדידת עמידות בפני אש: 30/60/90/120 דקות. בפתרונות מיגון שונים קובע התקן עמידות נדרשת על פי יחידות המידה האמורות.

בשל צפיפות התעלות העוברות בין חללי המבנה וסכנת ההתפשטות המהירה שהן מייצרות, העמידות הנדרשת במיגון של תעלות מפני אש, היא העמידות המקסימלית: 120 דק’.

ניתן למצוא יריעות וחומרי חיפוי בעלי עמידות נמוכה יותר, כאשר חשוב במיוחד לבצע את ההתאמה בין אופי המבנה, צרכיו והפעילות בו, ורמת הסיכון הקיימת בו.

ניתן ליצור את המעטפת והחיפוי לתעלות לצרכי המיגון באמצעות צבעים חסיני אש, במריחה או בהתזה- שיטה שמספקת הגנה טובה אך מוגבלת.

יריעות למיגון תעלות מפני אש רצוי ומוטב להתקין כבר בשלבי הבינוי, כחלק מעבודת הקבלן המבצע, ובאמצעות קבלני משנה בתחום המיגון מפני אש. יחד עם זאת, במבנים ישנים יותר ובמבנים בהם לא יושמה ההגנה הנדרשת, ניתן לשלב אותה באמצעות התקנה מקצועית וייעודית, להגברת ההגנה על המבנה.

מיגון באמצעות יריעות קרמיות לתעלות

יריעות למיגון אש בעבור תעלות מספקות הגנה אופטימלית ארוכת טווח ויעילות מרבית, וזאת על תנאי שימוש ביריעות איכות מובילות וביישום והתקנה שלהן ביד מקצועית ומנוסה.

יריעות המיגון הפופולריות והאפקטיביות ביותר עשויות מחומרים קרמיים חסיני אש, בעלי איכות בידוד מעולה של חום ובציפוי שכבת אלומיניום משוריין. היריעות אשר נצמדות ומקיפות את התעלה, עשויות מחומרים עמידים וחוסמי אש, ואינם מאפשרים לה להתפשט ולבעור, מבודדים את החום שיוצרת האש ולוכדים את העשן, מה שמסייע ביצירה ושמירה על אזורים מוגנים מאש ומעשן, מגן על השוהים במבנה ומאפשר מילוט מהיר ובטוח שלהם בעת אירועי אש.

היריעות האיכותיות יותר הן יריעות דקיקות מחד גיסא, ואינן מתקשות לספק את המעטפת והבידוד הנדרש מבלי לפגום בתצורה ובפונקציונליות של התעלות, אך עמידות במיוחד מאידך גיסא, לאורך זמן ארוך בחשיפה ישירה וגלויה לאש.

יריעות פיירמסטר

יריעות מיגון אש

יריעות מיגון אש לתעלות מיגונים ומפוחים

יריעות פיירמסטר הן היריעות המובילות בענף בזכות תכנון קפדני ותהליך ייצור מפוקח, אשר מתאים את המוצר להתמודדות עם חשיפה לאש ברמה הגבוהה ביותר. היריעות מתאימות למיגון של כל סוגי התעלות בניהן תעלות מפח שחור ותעלות מפח מגולוון, וניתנות להתאמה, לאיטום, לחיפוי וליצירת מעטפת סביב כל סוגי התעלות ובשלל מידות.

היריעות הן יריעות דקות, בעלות יכולת הצמדות טובה לדפנות התעלה, אשר מספקות בידוד וחוצץ מפני אש מן התעלה, פנימה והחוצה. ניתן למצוא יריעות פיירמסטר למיגון תעלות מפני אש ברמות עמידות שונות, לרבות יריעות מיגון לתעלות נידוף ותעלות לשחרור עשן המאופיינות במעבר חום ורמת סיכון גבוהה, אשר מספרות עמידות בפני אש ישירה ל-120 דק’, ההגנה המקסימלית בענף.

עם התקנת היריעות, מתבצע גם איטום נגד אש באמצעות חומרים ייחודיים ומשלימים שמסופקים עם היריעות, ומיועד למילוי של המרווחים אשר נוצרים בין התעלה לקיר, להבטחת מיגון אש מלא באופן האפקטיבי ביותר.

יישום והתקנה של יריעות למיגון אש בעבור תעלות במבנה

בחירה ביריעות מיגון איכותיות, עמידות, אשר מספקות רמת מיגון ובידוד מעולה הם חלק אחד בתהליך המיגון של המבנה מפני מעבר של אש בין חללים באמצעות התעלות. את הבחירה יש לבצע בהתאם לסוג התעלות, הקוטר והאורך שלהן, ייעודן ורמת הסיכון בה מצוי המבנה (מבנים תעשייתיים, חדרי אוכל ומפעלים, מסעדות- אלו דוגמאות למבנים המצויים בסיכון גבוה יותר ממבני מגורים ומסחר למשל). על מנת לבצע את ההתאמה הטובה ביותר חשוב להיוועץ באנשי מקצוע, יועצים ומומחים בתחום מיגון האש, תוך התייחסות למיגון ולמעטפת של התעלות לא כפעולה אינדיווידואלית, כי אם בסינרגיה וסנכרון עם כלל הפעולות, המערכות והכלים המצויים במבנה לצרכי מיגון, מניעה, התראה, כיבוי אש ושחרור עשן במבנה. פתרונות בתחום מיגון האש הם פתרונות אשר משלימים זה את זה ואינם עומדים בפני עצמם.

עם ביצוע ההתאמה והבחירה ביריעות המתאימות, קיימת חשיבות להתקנה ויישום מקצועי באמצעות צוות מנוסה ומוביל, אשר ייצר את הנגישות הרצויה אל התעלות, יבצע את כלל הפעולות המשלימות תוך זיהוי של סיכוני זליגת אש אפשריים, והתקנת היריעות בצורה מושלמת לפנים, לדפנות וכמעטפת לתעלות, להבטחת המיגון האופטימלי. התקנה מקצועית ביעילות היא התקנה, מהירה ולא מלכלכת, תוך עיטוף תעלת הפח באופן מלא, ללא יצירה של מרווחים וכיסי אוויר ומבלי לתפוס נפח ולהקטין את שטח האחסון והמעברים שמספקות התעלות בפועל.

מיגונים ומפוחים מיגון אשחברת מיגונים ומפוחים היא חברה מובילה בישראל, העוסקת בתחום בקרת איכות בענף הבניין והתשתיות, ומספקת פתרונות מיגון מתקדמים מפני סיכוני אש, לוחמה קונבנציונלית ובלתי קונבנציונלית, תוך עמידה בכל התקנים הנדרשים על ידי מכון התקנים הישראלי ותחת קריטריונים מחמירים, למעלה מעשר שנים.

 

צוות היועצים המומחים בחברת מיגונים ומפוחים, מלווה במקצועיות קבלנים ויזמים, מבני תעשיה, מסחר, תעסוקה, מפעלים ומבנים פרטיים, תוך יצירת מעטפת של פתרונות מיגון איכותיים, שיווק ומכירה של מוצרים מבית טובי היצרנים בישראל ובעולם, התקנה מקצועית ויסודית, ליווי ואחריות- לרבות ביצוע בדיקות כנדרש ואישורן לטופס 4 

צריכים עזרה בפרוייקט שלכם – דברו איתנו או שלחו הודעה

074-704-3444

 

Enter your keyword