אספקה והתקנת מערכת סינון לממד – דירתיות

אספקה והתקנת מערכת סינון לממד – דירתיות

אספקה והתקנת מערכת סינון לממד – דירתיות

לקוח יקר,

הנך עומד בפני החלטה חשובה, מיגון משפחתך ויקירך מפני התקפה לא קונבנציונאלית. הצורך החיוני בהתקנת מערכות סינון לממד ברור היום לכל אזרח ולא רק למי שמופקד על ביטחון והגנת המדינה.  מדובר במערכת מצילת חיים ואין להקל ראש.

מערכת סינון לממד

 הינה מחויבת על פי תקנה 6869 כפי שפרסם פיקוד העורף בפברואר 2010. התקנה מחייבת התקנת מערכת אוורור וסינון בכלל המרחבים המוגנים, כמרכיב נוסף למיגון האזרחים בשעות חירום.

חברת מיגונים ומפוחים מספקת ומתקינה את מערכת האוורור והסינון אב”כ לממ”ד המתקדמת ביותר בישראל! יחד עם זאת זוהי המערכת סינון לממ”ד המהירה והפשוטה ביותר להפעלה בזמן חירום!

מערכת הסינון לממ"דים מיועדת לדירות ובתים פרטיים ומספקת הגנה מלאה במרחב המוגן לדיירי הבית

המערכת פותחה בטכנולוגיה מתקדמת, ע"י טובי המהנדסים ומומחים בתחום המיגון ומצבי חרום.

המערכת קלה מאוד לתפעול – וההפעלה פשוטה וקלה- בלחיצת כפתור בלבד ללא שום פעולות הרכבה!

המערכת עמידה לאורך זמן ועומדת בכל התקנים המחמירים של מכון התקנים הישראלי

מערכת האוורור וסינון לממד המסופקת על ידי מיגונים ומפוחים בע"מ הינה היחידה
 שעומדת בת”י 4570 חלק 4 – הקובע מצב אוורור ומצב סינון נפרדים.

הדברים המרכזיים שחשוב להבין לגבי מערכת סינון אוויר לממד

  • מערכת סינון אוויר לממ”ד מספקת פתרון מושלם ליצירת תחלופת אוויר נקי במרחב המוגן וזהו תפקידה העיקרי !
  • ממ”ד אטום וללא מערכת סינון לממד מאפשר שהייה של לכל היותר 3 שעות, כשמעבר לכך נוצרים תנאים המובילים לחנק ולאיבוד ההכרה, קוצר נשימה ועוד.
  • בנוסף, המערכת מיועדת לסינון גזים רעילים, כימיים וביולוגים, במקרה של התקפה בלתי קונבנציונלית.
  • כשמערכת סינון אוויר לממ”ד פועלת, אין צורך בחבישת מסיכות אב”כ והיא מאפשרת שהייה ממושכת כשלרוב תקופת זמן הסינון היעילה נעה בין שבועיים לחודש וחצי.

**לקריאת המאמר שלנו “איך לבחור מערכת סינון לממד” 

הטכנולוגיה של מערכת סינון אב”כ לממד

מערכות הסינון לממ”ד מבית מיגונים ומפוחים בע”מ פותחו וייצרו ע”י המומחים המובילים בישראל לפיתוח מוצרים בתחום הלוחמה הכימית, כלל מערכות הסינון אב”כ אשר אנו מספקים מיוצרות בישראל ועומדות בכל התקנים המחמירים בישראל ובטח בדרישות הג”א לטופס 4. אנו גאים לספק מערכת מובילה תוצרת כחול לבן!!!

  • עם הפעלתה, המערכת שואבת אוויר מחוץ לממ”ד, מסננת אותו ומזרימה לממ”ד אוויר נקי.
  • בזמן שהמערכת מופעלת נוצר בחדר “על לחץ” (לחץ הגבוה מעט מהלחץ הקיים מחוץ לחדר), על לחץ זה גורם לתנועת אוויר קבועה ועקבית מהממ”ד החוצה כך שאם קיימת דליפת אוויר כלשהי, לא ייכנס לחדר אוויר מזוהם.
  • ב 2 פתחי האוויר שבממ”ד מותקנים שסתומים. הראשון, שסתום הדף עם מסנן קדם על פתח כניסת האוויר, והשני שסתום לחץ יתר על פתח יציאת האוויר, כולל שבשבת לחיווי יציאת אוויר לשליטה ובקרה אוטומטית.

עיצוב מערכת סינון לממד ביתי

לכולנו ברורה חשיבות הנראות והעיצוב של מערכת הסינון כאשר מדובר בסביבת המחייה שלנו, מתוך הבנה שהמוצר צריך להשתלב באופן מיטבי בעיצוב הכללי של הבית
אנו מספקים מערכת סינון אב”כ דירתית שנראית כמו מזגן סטנדרטי, כך אנו מספקים מוצר קומפקטי, אסתטי והיפה ביותר, בלי לפגוע בעיצוב הפנימי של חלל הממ”ד – בלא מעט דירות הממ”ד הינו בשימוש שוטף ויום יומי כחדר לכל דבר ולכן מערכת הסינון שלנו הינה הפתרון המושלם למקרים אלו

עם מערכת הסינון הדירתית של מיגונים ומפוחים יש לך את הביטחון המושלם, לך ולמשפחתך

  • המערכת עברה בדיקות קפדניות ועומדת בתקנים של מכון התקנים הישראלי ושל הנחיות הג”א ופיקוד העורף.
  • מערכת האוורור וסינון לממד היחידה בישראל שעומדת בת”י 4570 חלק 4 המאפשר מצב אוורור וסינון נפרדים
  • וכמובן בכל הדרישות עפ”י תקנה 6869 שפרסם פיקוד העורף בפברואר 2010.

לא בכדי זוהי המערכת המובילה בישראל לסינון ואוורור הממ”ד

המערכת תוכננה ופותחה ע”י טובי המוחות בתחום הביטחון בכלל ובתחום ההתגוננות האזרחית בפרט.  בלחיצת כפתור אחת גם ילדיך אם ישהו לבדם בבית בעת מתקפה יוכלו להפעיל את המערכת – בקלות, בפשטות ובביטחון !

מערכת סינון לממד ביתית

מערכת סינון לממד – דירתית

למה צריך מערכת סינון לממד ?

חברות בניה, יזמי נדל”ן, קבלנים ובונים פרטיים מחויבים (לפי כך לפי תקנה 6869 של פיקוד העורף) להתקין מערכת סינון להגנת אב”כ (נשק אטומי, ביולוגי, כימי) בכל מרחב מוגן דירתי (ממ”ד) כתנאי לקבלת היתר (טופס 4) לבניית מבנה חדש ו/ או לשיפוץ מבנה קיים.

גם בתים שנבנו לפני פרסום התקנה, חשופים לאיומים דומים ולכן גם אם החוק אינו מחייב זאת, מומלץ להם ולכל מי שטרם עשה זאת, להתקין מערכת סינון לממ”ד מומלצת.

למה נכון להתקין מערכת סינון לממד גם אם זה לא היה חובה :

  1. מערכת סינון אב”כ הינה מערכת מצילת חיים, מערכת סינון לממ”ד תגן בקלות על 6 אנשים השוהים במרחב מוגן תקני
  2. מלחמת המפרץ הראתה לכולנו את המורכבות של שימוש בערכות מגן ומסכות אב”כ, מגביל, מסורבל, שימוש לקוי ולא נכון במסכות ובאביזרים הנילווים לא ממש עבד לנו בזמני לחץ
  3. ממ”ד אטום המאובזר במערכת אוורור וסינון מאפשר שהייה בטוחה וחופשית בעת מתקפת אב”כ ללא מסכות ואמצעי מיגון אישיים, ולכן מאפשר לבצע פעולת שגרתיות, כגון אכילה, שתיה, וקריאה מאמץ או מגבלה.
  4. מערכת סינון לממ”ד מסננת חומרים כימיים וביולוגיים ומאפשרת תחלופת אוויר נקי למרחב המוגן (החדרת חמצן נקי ופינוי פחמן הדו חמצני), המערכת מונעת עלפון, חנק, סחרחורות ובחילות.
  5. ללא מערכת סינון והגנת אב”כ שהייה במקלט וממ”ד אטום תהיה מוגבלת לעד 2-3 שעות מקסימום
  6. בשעת חירום במקרה של אירוע הכולל חומרים ביולוגיים וכימיים צרכנים רבים ירצו להתמגן במערכת סינון לממ”ד, במקרה כזה זמני האספקה יהיו ארוכים ולא בטוח שניתן יהיה לממש את הצורך (ראו את מקרה הצטיידות באביזרי מיגון בקורונה) עבור כולם. אל תחכו לרגע האחרון, מערכת סינון לממ”ד מעניקה בטחון ושקט נפשי כבר מעכשיו.

למה מערכת סינון לממד של מיגונים ומפוחים ?

  • המערכת הקטנה ביותר בעולם לסינון אב”כ לממ”ד
  • מידותיה הקומפקטיות של המערכת הקטנה ביותר בעולם מאפשרות התקנה גמישה, תוך ניצול מיטבי של מרחב החדר בימי שגרה ובשעות חירום.
  • בלעדי- היחידה שעומדת בת”י 4570 חלק 4 – הקובע מצב אוורור ומצב סינון נפרדים.
  • 5 שנים אחריות מלאה ו- 10 שנים על המסנן.
  • התחייבות לעלויות הפעלה ואחזקה זולות משמעותית מכל מערכת אחרת אשר משווקת בארץ.
  • הפעלה פשוטה וקלה– בלחיצת כפתור בלבד ללא שום פעולות הרכבה

מערכת האוורור והסינון הקטנה מסוגה בעולם

  • חסכונית במקום
  • עיצוב מיוחד דמוי מזגן עילי
  • עמידה בכל התקנים הישראליים והבינלאומיים

תחזוקת מערכת סינון לממד

המסנן במערכת האוורור וסינון אב”כ הינו המרכיב העיקרי, אורך חיי המסנן תלוי ומושפע מחשיפתו לאוויר ולחות, המסנן כולל פחם פעיל שאחראי לסינון חומרים רעילים, כאשר מצטברים מים במסנן נפגמת אפקטיביות המסנן ותפקודו. פיקוד העורף ממליץ בתקנות שלו על בדיקות תקופתיות לתקינות המסנן ותפקודו

בביצוע בדיקה תקופתית מומלץ לבדוק את שאר מרכיבי המערכת המרכזיים : שסתומי הדף, מפוח, מצבר, מסנן אב”כ וכדו’. יחד עם זאת מומלץ באותה הזדמנות להפעיל את מערכת הסינון אב”כ ולבדוק את אטימות הממ”ד

  • מערכת האוורור והסינון של מיגונים ומפוחים מבטיחה תפעול תקין של המערכת גם לאחר תקופה ממושכת ללא שימוש.
  • מסנן המערכת עמיד למשך שנים רבות במצב אטום בהתאם לתקן הישראלי מס’ 4570 יש לבצע בדיקת מסנן אחת לשנה.

בכל מקרה של הפעלת מערכת הסינון ופתיחת המסנן, יש לבצע בדיקה למסנן על מנת לבחון האם נדרש לייבשו ולארוז אותו מחדש או לרכוש מסנן חדש – את הבדיקה יש לעשות תוך שנה ממועד פתיחת המסנן

מי מחויב במערכת סינון לממד ?

כל בונה פרטי שמעוניין לקבל היתר לבניית מבנה חדש ו/ או לשיפוץ מבנה קיים מחויב לפעול בהתאם להנחיות תקנה 6869 של פיקוד העורף.

איך מערכת סינון לממד קשורה לתהליך קבלת טופס 4 ?

זהו תנאי חובה בהתאם לתקנה 6869 של פיקוד העורף. התקנת מערכת אוורור וסינון במרחבים מוגנים כמו גם תקינות הממ”ד עצמו מהווים תנאי לקבלת טופס 4 על פי דרישות הג”א

מהו אישור אטימות לממ”ד ?

  • אישור אטימות נועד לוודא שהממ”ד אטום ותשתיתו תקינה באופן שיספק לשוהים בו הגנה מיטבית בשעה חירום, בהתאם לתקן והמפרט של פיקוד העורף.
  • קבלת אישור אטימות רשמי לממ”ד מהווה תנאי להתקנת מערכת אוורור וסינון אב”כ ולשם קבלתו יש לעבור בהצלחה סדרת בדיקות אטימות הכוללת: בניית הממ”ד בהתאם לתכנית המקורית של הג”א, מסגרות הממ”ד (משקופים, דלת, חלון, וכו’) אביזרי חשמל תקינים, חלון אטום, וכדומה.

מי רשאי לבצע בדיקות לממ”ד ולאשר תקינותו ?

רק מעבדה מוסמכת שאושרה לבצע בדיקות תקינות ממ”ד בהתאם לתקן והמפרט של פיקוד העורף ע”י מדינת ישראל והרשות הלאומית להסמכת מעבדות.

 

לסיכום

כפי שאמרנו, החלטה חשובה בידכם, אנו בטוחים שתבצעו את הבדיקות הנדרשות ותיווכחו שזו מערכת האיוורור והסינון אב”כ לממד הטובה, האמינה והמשתלמת ביותר. רצוי להיוועץ ביועץ מקצועי שיסייע לך לבחור את המערכת המתאימה לך ביותר ולתכנן את מיקומה לנוחיותכם ולביטחונכם

 

אנו במשפחת מיגונים ומפוחים נשמח על ההזדמנות לשרתכם. השאירו פרטים וצרו קשר 

 

Enter your keyword